Tanke om skjema:
Problem/ønske: Ønsket resultat: Kommentar......: (beskrivelse, mer info.) Hvem/dato/pri.:
Sak innmeldt -> vurdering -> planlegging -> gjennomføring -> evaluering.
- Vurdering av en sak bør man være bevist over ressurser som feks kostnader, tid, sosiale forhold, mm. Fremfor alt, er resultatet verdt det (go /no go) ? Evt kriterier som må pri. ?
- Planlegging av erfaring tilsier at «forventet realistisk tid» +20%, pluss gjerne på mer, bedre å bli ferdig med prosjekt før-tid enn å beklage at dratt ut på tid.
- Gjennomføringen sier seg selv. Men vær obs på de ting som ble avdekket under vurdering mht kriterier(feks søknader som må leveres e.l.) for smidig gjennomføring.
- Eval. Er kun oppsummering, dokumentering feks bilder, kvitteringer osv, samt «lærte vi noe av dette, i så fall hva ?» som kan ta med seg til neste sak.